دومین انتخابات مجمع عمومی طلاب وعلماء جاغوری

عزیزالله جاغوری ۱۲:۲۷ ق.ظ ۵۰

< ?xml:namespace prefix = o ns = “urn:schemas-microsoft-com:office:office” />

آقای برهانی در ابتدای صحبت شان برخلاف معمول که موضوع برای صحبت شان تعین می کند تعین موضوع نکرد  تا دستش برای موضوع های پراکنده باز باشد . ایشان ابتدا ازین که فرصت برای صحبت در اختیارش قرار داده تشکر کرد .بعدا ایشان در یک تحلیل کوتا همه اتفاق های عمده معاصررا  از جمله پدیده طالبان  مسائله ۱۱سیپتامر جنگ های چیچین و… را  در ارتباط با انقلاب  هقت ثور دانست  فرمود : خلقی ها بودند که عمق فاجعه را درک کردند  خلقی ها بودند که به قصد خدمت حرکت کردند . سلطان علی کشتمند وآقای غباررا  از افراد که افکار خلقی داشتند به عنوان نمونه یاد کردن فرمود  این ها در ادامه اشتیاه کردند اشتباه سیاسی ونظامی را مرتکب شدند

بعدا به تعریف وتمجید مردم جاغوری پرداخت  از انقلاب آن مردم  سخن گفت .

آقای برهانی با اشاره به اینکه  سربلندی هر منطقه بستگی به افراد های آن منطقه دارد  فرمود : جا دارد از شخصیت های که رشادت های  زیاد به وجود آورده اند یاد کرد .

     

     

     

     

ایشان درادامه تعداد از  اسامی آن افراد ذکر نمود  . آقای برهانی متاسفانه برنامه  دقیق را برای صحبت هایش تنظیم نکرده بود لذا همه صحبت هایش در اطراف  مقدمه دور می زد و به ذی المقدمه نرسید  از ذی المقدمه فقط  آفت های انحصار گرای را یاد کرد که گوی آقای برهانی در مجمع  مشاهده کرده بودند  که با نامه های متعدید مجبور شد  صحبت های خود را قطع کند .  معلوم نشد دغدغه های دیگر ایشان که احیانا مجمع گرفتار آن شده است چه بوده است  . بهر حال انتظار می رفت آقای برهانی بجای ارتباط حوادث جهان به انقلاب ثور به مسایل وکار کرد های مجمع به تذکر آیین نامه ای و اساس نامه می پرداخت. ودر رفع مسایل ومشکلات که مجمع از این ناحیه  بدان گرفتار است پیشنهادات را ارائه می کرد  که راه گشای مجمعی ها می شد .  

در ادامه  دبیر محترم مجمع  جناب آفای دکتر عارفی به گزارش سالانه مجمع پرداخت  . بعد ازان همزمان  دو انتخابات بر گذار شد .

۱ -  انتخابات  هیت نظارت

۲ – انتخاب اعضاء شوراء مرکزی 

در پایان بعد از رای گیری اسامی منتخبین به شرح زیر اعلام گردید :

اعضاء هیت نظارت

 

s=MsoNormal dir=rtl style=”MARGIN: 0cm 36pt 0pt 0cm; TEXT-INDENT: -18pt; mso-list: l1 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt”>1-    جناب آقای   تقدیسی

۲-    جناب آقای  برهانی

۳-     جناب آقای حلیمی

۴-     جناب آقای عارف رضوانی

۵-      جناب آقایهادی وحیدی

۶-    جناب آقای  خادیم حسین فاضلی

۷-   جناب آقای   ابراهیم جلیلی

۸-     جناب آقای عبدالعزیز کریمی

اعضا ء شورا  مرکزی

۱-     جناب آقای اکرم عارفی

۲-     جناب آقای عبدالمجید ناصری

۳-    جناب آقای  علی زاده

۴-    جناب آقای  محمد یونس برهانی

۵-     < FONT color=#336600 size=3>جناب آقای الیاس ناصری

۶-   جناب آقای  شیر احمد مبلغ

۷-  جناب آقای    قادر علی واثق

۸-  جناب آقای    غلام علی شریعتی

۹-     جناب آقای آصف جوادی

۱۰-  جناب آقایعلی جمعه شریفی

۱۱-جناب آقای  محمد جواد برهانی

۱۲-جناب آقای  شوکت محمدی

۱۳-جناب آقای  عبدا لحمیدرضوانی

۱۴- جناب آقای حبیب الله طاهری

۱۵-  جناب آقایعبدالکریم اسکندری

این بود خلاصه آنچه که در سالن اجلاس باقر العلوم  گذشت  این انتخابات ونحوه اجراء و حواشی های آن باید ها نبایدهای  مسایل است که در ادامه ،  اگر فرصت یاری کرد به آن می پردازم.

مدیریت موج سوم

 

+;نوشته شده در ;شنبه بیست و چهارم فروردین ۱۳۸۷ساعت;۰:۲۷ توسط;مدیریت موج سوم ; |;

3,359بازدید

۵۰ دیدگاه »

  1. آزاد حمل ۲۵, ۱۳۸۷ در ۷:۲۷ ق.ظ -

    یکشنبه ۲۵ فروردین۱۳۸۷ ساعت: ۷:۲۷

    سلام دوست گرامی
    وبسایت چشمه ریگی با موضوع " کوچی کیست ؟ " به روز می باشد .
    منتظر نظرات و پاسخ های شما هستم . امیدوارم موفق و پیروز باشید .
    به امید دیدار…آزاد

  2. ماشاالله! حمل ۳۰, ۱۳۸۷ در ۹:۳۸ ب.ظ -

    جمعه ۳۰ فروردین۱۳۸۷ ساعت: ۲۱:۳۸

    ماشاالله ماشاالله!

  3. نادر نظری حمل ۳۰, ۱۳۸۷ در ۹:۵۵ ب.ظ -

    جمعه ۳۰ فروردین۱۳۸۷ ساعت: ۲۱:۵۵

    سلام آقای رحیمی،
    شما را بخدا تحلیل سیاسی آقای برهانی را از وبلاگ تان حذف کنید که آبرو بری برای هزاره هاست. آخر غبار که خلقی نبود تا اشتباهی مرتکب شده باشد. غبار بعنوان یک مورخ و یک شخصیت ملی در افغانستان هیپچگاهی نه خلقی بود و نه طرفدار آنها. خدا عاقبت ما را بخیر کند!

  4. نظری حمل ۳۱, ۱۳۸۷ در ۲:۲۲ ب.ظ -

    شنبه ۳۱ فروردین۱۳۸۷ ساعت: ۱۴:۲۲

    سلام.
    این هذیان گویی را هذف کنید که کرکتر سایت شما را زیر سوال میبرد.
    چند …عدد آخند خرافاتی و کاسه لیس ایران نمیتوانند بنام مردم جاغوری هر چیزی که دل شان شد بگویند.
    قشر که بدون جیره حوزه و مزدوری ایران زندگی کرده نمیتوانند . وقت شان گذشت
    مردم دیگه هوشیار شده اند.

  5. موج سوم حمل ۳۱, ۱۳۸۷ در ۹:۳۶ ب.ظ -

    شنبه ۳۱ فروردین۱۳۸۷ ساعت: ۲۱:۳۶

    دوست عزیزم جناب آقای نظری عزیز سلام
    از ابراز لطف واظهار نظر تان یک دنیا سپاس
    دوست عزیز
    این را ما اگر ازصفحه وبسایت حذف کنم و از صفحه دل آنها هم حذف می شود ؟ ظاهرا این طور نیست و باید بیبنید که ما چه می کشیم من فکر می کنم بجای حذف کردن این نظریات ، دوستان مان را به نقد بگیریم . گر چند به قول شما دوست عزیز نقد هم جایگاه خود را هنوز که هنوز است در بین ما پیدا نکرده ، بهر حال چه میشه کرد ؟ باید ساخت . به قول شما خداوند عاقبت همه بخیر کند .
    مدیریت موج سوم

  6. موج سوم حمل ۳۱, ۱۳۸۷ در ۱۰:۰۹ ب.ظ -

    شنبه ۳۱ فروردین۱۳۸۷ ساعت: ۲۲:۹

    نظری عزیز سلام
    از لطف تان واز ابراز نظر تان متشکریم
    در قسمت حذف کردن شان ، مطلبی را به در پاسخ به جناب آقای نظری به عرض رساندم . بهر حال ما را با خوب بد ما تحمل کنید . البته این را یاد آور بشویم که همه این این طور نیستند به قول وطنی جنگل تر و خوشک دارد . از این که بگذریم با این بخش حرف شما (چند …عدد. . . نمی توانند بنام مردم جاغوری هر چیزی که دل شان شد بگویند. ) موافق هستیم . چون مردم جاغوری مجموعه از انسانهای را تشکیل می دهند که به نحوی در آن دیار نسبت دارند چه در جاغوری باشد یا نباشد . سال گذشته در جلسه سالانه مجمع من هم به این دوستان پیش نهاد کردم چون این مجمع متشکل از نمایندگان همه مناطق جاغوری نیست لذا شما حق ندارید اسم کل منطقه را یدک بکشید و این کار به صلاح شما نیست . این اعتراض خود را در جلسه سالانه آن از پشت تریبون به اطلاع همه آنها رساندم . اعتراضی کتبی هم نموده تسلیم آقایان نمودم و چون جواب دادن به این اعتراض ها در قاموس این آقایان نیست لذا تا این زمان تا این لحظه چیزی از این آغایان ندیدیم نشنیدیم .
    بهر حال باز هم جمله ای آقای نظری عزیز را یاد آوری می کنیم که خدا عافبت ما را بخیر کند .
    مدیریت موج سوم

  7. نادر نظری حمل ۳۱, ۱۳۸۷ در ۱۱:۴۳ ب.ظ -

    شنبه ۳۱ فروردین۱۳۸۷ ساعت: ۲۳:۴۳

    دوست عزیز رحیمی درود بر شما!
    شخصی که بنام نظری پیام نوشته ممکن است نظری دیگری باشد که امیدوارم سوه تفاهم برای تان پیش نیاید. البته پیام قبلی را بنام نادر نظری را من نوشته ام که شما لطف کرده جواب قانع کننده ای داده اید.

  8. موج سوم ثور ۱, ۱۳۸۷ در ۲:۰۳ ق.ظ -

    یکشنبه ۱ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۲:۳

    باسلام ودرود مجدد خدمت شما دوست عزیز جناب آقای نادر نظری
    تشکر از توضیح تان ، البته من ازاول متوجه بودم که پیام بعدی مربوط به نظری دیگر است به همین جهت دو پاسخ جداگانه دادم . بهر حال از توضیح تان سپاس گذارم
    مدیریت موج سوم

  9. رفیعی ثور ۱, ۱۳۸۷ در ۱۰:۳۶ ق.ظ -

    یکشنبه ۱ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۱۰:۳۶

    سلام رحیمی عزیز!

    با گذاشتن عکسها در وب تان خا طراتم

    را زنده ساختی متشکرم زنده با شی

  10. موج سوم ثور ۱, ۱۳۸۷ در ۴:۲۵ ب.ظ -

    یکشنبه ۱ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۱۶:۲۵

    دوست عزیز جناب آقای رفیعی سلام ودرود بی پایان ازما
    از ابراز لطف تان سپاس گذارم
    سلامت باشی دوست عزیز

  11. آزاد ثور ۳, ۱۳۸۷ در ۲:۴۲ ق.ظ -

    سه شنبه ۳ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۲:۴۲

    سلام دوست گرامی
    چشمه ریگی را مطلب " برگی از کارنامه ی هفت ساله ی رئیس جمهور افسانه ی ، جناب کرزی " به روز می باشد . منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستم .
    امیدوارم موفق و پیروز باشید .
    به امید دیدار…آزاد

  12. احمدی ثور ۳, ۱۳۸۷ در ۹:۱۰ ب.ظ -

    سه شنبه ۳ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۲۱:۱۰

    جناب رحیمی ازامثال نظری نام که هیچ منطق وادبی جزبددهنی وشعارسرایی ندارند انتظاری جز اتهامات فوق نمی رود اما شماچرا به او دست مریزاد می گویید؟آیا در ولسی جرگه از هر قول وقریه کسی حضوردارد؟ونبود نماینده از یک قریه دران دلیل برانست که باید نام افغانستان را بقول شما یدک نکشد؟و…ایا سال گذشته شما به اتفاق شیرداغ یک نماینده نفرستادید؟ایا نماینده بابه وهیچه حتما باید از هیچه باشد؟

  13. محمدی ثور ۳, ۱۳۸۷ در ۹:۲۲ ب.ظ -

    سه شنبه ۳ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۲۱:۲۲

    اقای رحیمی عزیز
    ازحساسیت تان نسبت به سرنوشت منطقه وگزارشهای خوبتان درباره تحولات ان ازجمله مجمع متشکرم.در حضور نمایندگان منطق مختلف درمجمع علما وطلاب جاغوریباید بگویم که اصل فراگیر بودن ان باید رعایت شود ولی درمورد طلاب منطقه گرامی بابه وهیچه عدالت وفراگیری رعایت شده است ویک نفر نماینده خوب ,شایسته وباتجربه بنام استاد محمد جوادبرهانی دران راه یافته است که تبریک می گویم.

  14. موج سوم ثور ۳, ۱۳۸۷ در ۱۰:۳۷ ب.ظ -

    سه شنبه ۳ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۲۲:۳۷

    سلام دوست عزیز جناب آقای احمدی فکر کنم کمی آشفته به نظر می آیید چون سلام که این همه برکات شان برای دیگران می گوید بکلی فراموش کرده اید بهر حال ، از این که به خود زحمت داده اید گزارشات مجمع را خوانده اید ممنون چون خیلی ها زحمت همین مقدار هم به خود نمی دهند .
    دوست عزیز انسانها را ما بیشتر از کلام و فرهنک و ادب منطق شان می شناسیم تا جای که من به یاد دارم (چنانکه در نظرات هم موجود است ) جناب آقای نظری یاد آور این نکته شده که غبار پیش از آنکه یک خلقی باشد یک مورخ است (غبار بعنوان یک مورخ و یک شخصیت ملی در افغانستان هیپچگاهی نه خلقی بود و نه طرفدار آنها)
    شما ازکجای آن کشف کردی که ایشان – هیچ منطق و ادبی جز بددهنی وشعار سرایی ندارند – متاسفانه رد پای هم ازخود به جای نگذاشته اید که باور کنیم که شما کی و کدام احمدی هستید تا با نظریات بکر شما بیشتر آشنا شویم
    تا این مقدار که خود را با کلمات تان معرفی کرده اید خوانندگان در این مورد بهتر قضاوت خواهد کرد . چیزی که لازم می دانم عرض کنم این است :

  15. موج سوم ثور ۳, ۱۳۸۷ در ۱۱:۱۴ ب.ظ -

    سه شنبه ۳ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۲۳:۱۴

    جناب عالی استدلال های بعدی خود را اگر فرصت کردی یک بار دیگر زحمت خواندن را به خودت بدهید ( آیا در ولسی جرگه از هر قول و قریه کسی حضوردارد؟و نبود نماینده از یک قریه دران دلیل برانست که باید نام افغانستان را بقول شما یدک نکشد؟و…
    دوست عزیز اولا قیاس که کرده اید جالب است و تشبیه تان از همه جالب تر چون انتخابات مجمع همه آن شرایط را که ولسی جرگه رعایت کرده بود بماند بلکه بهتر ازان رعایت کرده اید از طرف دیگر خیلی ابتکارات را که هیچ انتخابات در عمر خود ندیده آن را به اجرا گذاشته اید که این ابتکارات را ولسی جرگه از شما باید یاد بگیرد مثلا معرفی کاندید ها و تبلیغات کاندید ها و رای گیری در ظرف یک ساعت .
    دوست عزیز ، ما عادت کرده ایم هر وقت که کسی نظری مخالف ما ارائه داد آن ها را به بد بی راه ببندیم این حربه دیگر قدیمی شده بجای این حرف ها یک کمی عاقلانه فکر کنیم آن وقت است که تفاوت ایت دو قضیه را بهتر می فهمید .
    این عزیز حرف دیگر هم دارد . می پرسد :
    ایا سال گذشته شما به اتفاق شیرداغ یک نماینده نفرستادید؟
    برای تان متاسفم از اطلا عات تان تا آنجای که من اطلاع دارم نه آقای کریمی نماینده شیر داغ بوده و نه خود خودش یک هم چی یک ادعای غیر منطقی کرده و نمی کند ما از اول این را گفته بودیم و به خود آقای کریمی هم تذکر داده بودیم از خود ایشان بپرسید .
    این دوست ما تناقضات دیگر هم دارد تا حالا می گفت که شما با شیرداغ یک نماینده فرستادید ؟ آن حرف شان به این زودی یاد شان رفت می گوید : ایا نماینده بابه و هیچه حتما باید از هیچه باشد؟
    بلا فاصله این دفعه بابه را با هیچه ضمیمه کرد .
    دوست عزیز نه که گفته که نماینده بابه از هیچه باشد متنهی از هیچه که نباشد بماند بلکه منطق شما حکم می کند که هیچه اصلا نماینده نداشته باشد . بابه دو تاه داشته باشد این با منطق شما بیشتر سازگاری دارد !!!!!!!!
    دوست عزیز – واقعا خدا عاقبت ما بخیر کند
    _______________
    پاسخ میدهد :

  16. موج سوم ثور ۳, ۱۳۸۷ در ۱۱:۲۷ ب.ظ -

    سه شنبه ۳ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۲۳:۲۷

    محمدی عزیز سلام
    از لطف تان جهانی را سپاس وهم چنین از ابراز نظر تان
    دوست عزیز
    ما یک دفعه در کمال و نقص یک چیز بحث می کنیم که آیا فلا ن چیز کامل است یا ناقص و یک دفعه در مورد منطقه و یا شخص بخصوص صحبت می کنیم بحث ما مورد نظر در مورد اول است اگر حرفی مثلا از هیچه و یا مناطق دیگر به میان می اید به طور مثال است امید وارم به این نکته عنایت کرده باشید .
    فکر نکنم که خود دوست عزیز مان جناب آقای برهانی هم چی ادعای داشته باشد که نماینده هیچه هم است . بهر حال از حسن نیت تان جهانی را سپاس
    مطالب را که می خواهیم عرض کنم این است که این انتخوابات نقص های فراوان دارد تا آنجایکه من در جریان هستم از اول اعلان کردیم که تا زمانی که این اشکالات بر طرف نشده ما حضوری رسمی نخواهیم داشت . تا امروز هم نداریم
    که اگر فرصت شد در اینده بیان خواهیم کرد .

  17. موج سوم ثور ۳, ۱۳۸۷ در ۱۱:۴۱ ب.ظ -

    سه شنبه ۳ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۲۳:۴۱

    دوستان عزیز
    نظر که ارائه می دهید فوری قایم نشوید از خود رد پای به جای بگذارید وبلاگ که ندارید ایمیل فراموش نشود متشکرم
    مدیریت موج سوم

  18. خادمی ثور ۶, ۱۳۸۷ در ۸:۰۱ ب.ظ -

    جمعه ۶ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۲۰:۱

    باسلام خدمت شما جناب رحیمی
    اولا چرااین همه حساسیت وفشار روی این دارید که حتما با شما سلام عرض شود ؟
    ثانیاشماکه دربرابرنظری نام که که همه یک قشر بنام روحانیت رابه هذیان گویی ,کا
    سه لیسی ,وخرافات متهم میکند !به وبه ودست مریزاد می گویی چرا به ادب واخلاق وسلام عرض کردن این قدرسفارش می کنی ؟
    ثالثا اگرکسی وبلاک یا ایمیل نداشت حق سخن گفتن را باشما حتی باعرض سلام ندارد؟
    رابعا این مجمع ازاول بی پایه بود شما بعدازدوسال خداراشکر که متوجه شدی!

  19. موج سوم ثور ۶, ۱۳۸۷ در ۱۱:۵۴ ب.ظ -

    جمعه ۶ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۲۳:۵۴

    دوست عزیز جناب آقای خادمی علیکم السلام و رحمت الله
    بازم از ابراز نظر تان جهانی را سپاس ممنون از اینکه سلام کردی. چون از قدیم گفتن سلام ، سلامتی می اورد .
    دوست عزیز سلام ، گذشته از روایات که در منابع ما در این زمینه وجود دارد یک فرهنگ و یک سنت در بین مردم ماو شما است . اگر کسی با کسی سلام نکند مردم می گوید چقدر بی ادب است و یا می گویند با هم میانه خوبی ندارد اگر نگویم باهم خیلی بد است . از این گذشته :
    ما می خواستم بگویم وقتی بالای منبر می رویم این همه به مردم سفارش سلام می کنیم یک کمی خود مان عمل کنیم . من که نه ، شما را می شناسم و نه پدر کشتگی با شما دارم دلیلی ندارد که با ما سلام نکنید مگر اینکه خیلی از دست ما عصبانی باشید که فکر می کنیم عصبانیت تان بدون دلیل است.
    اگر منظور تان این است که با هم اختلاف نظر داریم ممکن است حق با شما باشد برای اینکه ما در دنیا با این همه جمعیت ، دو شخصی را نمی توانیم پیدا کنیم که از نظر شکل با هم یکی با شد اصلا با هم اختلاف نداشته باشد . حتما با هم فرق می کند . خداوند با این تغییر می خواهد بگوید که دو نفر هم فکر هم نمی توانید پیدا کنید که از جمیع جهات یکی باشد . آن وقت فیلیسوف ها می گویند اگر دو چیز من حیث جمیع جهات یکی باشد این دو تاه نیست بلکه یکی است . تا ارباب فلسفه خبر نشده که ما دست در استین آنها کرده ایم همین بحث همین جا رها کرده سراغ بخش بعدی صحبت های دوست مان می رویم.

  20. موج سوم ثور ۷, ۱۳۸۷ در ۱۲:۱۹ ق.ظ -

    شنبه ۷ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۰:۱۹

    عقیده ما این است بر عکس آنچه عموم از کلمه تغیر بر داشت منفی دارد من یک برداشت مثبت را احساس می کنیم چون رشد اعتلای انسانها از همین تغیرات افکار به وجود می اید من شخصا با دوستان که با من اختلاف نطر با یک تحلیل منطقی دارد بسیار راحت تر هستم تا با یک انسان که با هم در یک مسله هم فکر هستیم من بگویم او تاید کند او بگوید من تاید کنم . در نتیجه چیزی بر آموخته های ما افزوده نمی شود . بگذار بگویم دوست عزیز من ، این همان درد است که من و تو همه همه را بیچاره کرده . من یکی خیلی ازین ناحیه رنج می برم تا یکی لب باز کند فوری به افترا .نا سزا گوی متهم می کنیم و یا خدای نخواسته . . .
    دوست عزیز : نظیر آن عناوین که نام بردید اگر کسی به من و تو بگوید دو صورت بیشتر ندارد یا هستیم که دراین صورت آنها حق دارد که بکوید تازه اگر خود شان جای مشغول این کاری خیر کاسه لیسی نباشد آن وقت ما و یا هرکسی دیگر باید هر نوع کار زشت را رها کرده از آن دوری نمایم .
    یا اینکه نیستیم در این صورت ما چرا ناراحت شویم به قول ما و شما تخصص و موضوعا خارج هستیم و ما هم با آنها هم شعار شده می گویم از کاری خرافات بپرهیزید . با هم یک جا و یک صدا مرده باد زنده باد می کینم .

  21. موج سوم ثور ۷, ۱۳۸۷ در ۱۲:۴۵ ق.ظ -

    شنبه ۷ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۰:۴۵

    در این جا دو نظری نام به ابراز نظر پرداخته که اولی را من می شناسم نادر نظری است و در یکی از کشور های اروپایی زندگی می کند و دومی را متاسفانه سعادت آشنای با ایشان را ندارم و احتمالا اسم مستعار برای خود برگزیده باشد.
    آقای نادر نظری بسیار انسان فهمیده با سواد و نویسنده صاحب نظر و منتقد خوب جامعه ما هستند محافل علمی در دنیایی مجازی با قلم زیبای ایشان آشنای دارند در نتجه ایشان از همان جمله دوستان من است که بسیار از تغایر افکار با ایشان احیانا سود بردیم در کشور ما مثل آقای نظری کم داریم . و مناظرات ایشان با حجه الاسلام جناب آقای مظفری یک از خاطرات خوب موج سوم است اگر فرصت کردی به ارشیو موج سوم هم یک سر بز نید .
    نه قریان من نگفتم اگر کسی وبلاک و یا ایمیل نداشت حق حرف گفتن را با من ندارد گردن ما از مو باریک تر است . حتی کس که حرفی هم برای گفتن هم نداشته باشد می تواند با ما حرف بزند و من با کمال احترام گوش می کنم . چرا این طوری برداشت می کنی ؟
    ما می خواستم بگویم اگر می خواهید نظر بدهید واز نظر تان مطمن هستید با اسم مشخصات بیاید حالا واقعی یا مستعار نه اینکه هر لجظه یک اسم را انتخواب کنید شروع کنید به حرف زدن و این اخلاقا درست نیست .

  22. موج سوم ثور ۷, ۱۳۸۷ در ۱:۲۳ ق.ظ -

    شنبه ۷ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۱:۲۳

    دوست عزیز به اطلاع تان برسانم که در بخش رابعا با هم در یک نکته توافق نظر داریم من هم مثل شما از اول بی پایه گی شان را احساس می کردیم و این را تذکر هم داده بودیم
    در همان اوایل کار ، آنهای که اشکال اساسی بر نحوه تشکیلات و احیانا بر اساس نامه مجمع داشتند . به دو گروه تقسیم می شدند
    گروه اول : به دلایل که داشتند معتقد بود که کار کردن با این مجمع بی فایده است و نباید با آنها همکاری کرد .
    گروه دوم : معتقد بود که درست است مجمع اشکالات زیادی دارد اعتقاد داشت که باید با آنها کمک کرد در ضمن کمک ، اشکال های خود را هم مطرح کنیم تا مجمع به مرور زمان مجمع بی عیب نقص شود و نباید برای کاری نکرده کسی را به باد انتقاد گرفت . و نباید با هر پدیده جدید و هر تشکل نو مخالفت کرد . باید دید عمل کرد آنها چگونه است ؟ آن وقت به قضاوت بنشینیم .
    من یکی خوش حال هستم که از پرچم داران پیشتازان دسته دوم بودم و راه حل این دسته را عاقلانه تر می دیدم و به همین خواطر تا همین لحظه ، بیشتر از خود مجمعی ها ، وقت گذاشتم و همکاری کردم و در جلسات رسمی اشکالات خود را هم زبانا و هم مکتوبا اعلام نمودم حتی در همین انتخابات شان ، بیشتر از سایت خود مجمع انعکاس داده ام . باور ندارید نگاه کنید .
    راستش را بخواهی از شما چه پنهان متاسفانه مجمع با عمل کرد های نه چندان مناسب خود راه را برای به اثبات رساندن نظریه اول باز کرده و در این روز ها کمترین جمله که در باره مجمع گفته می شود همان کلام دوست مان جناب آقای خادمی است که ایشان بنا به برداشت و تقسیمات من از گروه اول است . و در این آواخر گروه اول طرفدار پیشتر پیدا کرده مجمع ها این کاسبی را از کردار دوسلانه خود بدست آورده و کمایی کرده است .

  23. اخلاقی ثور ۹, ۱۳۸۷ در ۳:۰۸ ب.ظ -

    دوشنبه ۹ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۱۵:۸

    جناب آقای رحیمی واقعیت انست که خدمات شماومجمع دوجانبه بوده است شما در مقابل گزارشها یتان از مجمع وتصویرهایتان از برنامه های آن به شهرت خوبی رسیده اید بطوریکه بعد ازتاسیس معمع تعداد مراجعان وبلاگ موج سوم افزایش چشمگیر ی یافته است.وامروزه یکی ازرسانه های معتبر در اینباره که مورد مراجعه جاغوریها وخارج ازآن است ونشانه بازتاب افکار جمعی می باشد وبلاگ شماست .حتی سایتهای که بافحاشی وابتذال علیه مجمع خواستندبهشهرت ومقامی برسند به پایه شما نمی رسند این را می دانم ممکن است پیام ونظر ندهندولی مراجعه می کنند.مخالفت باچنین جمع کارشایسته وافتخار نیست.

  24. موج سوم ثور ۹, ۱۳۸۷ در ۱۱:۰۷ ب.ظ -

    دوشنبه ۹ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۲۳:۷

    دوست گرامی جناب آقای اخلاقی عزیز سلام
    از ابراز نظر و لطف تان متشکرم امید وارم که حضرت عالی کماکان صاحب نظر باشید وصاحب نظر بمانید
    دوست عزیز : خدمات دوجانبه در یک تعریف : به موارد گفته می شود که طرفین به آن اقدام نموده باشد و نتیجه اش زحمات مستقیم طرفین باشد .
    خدمت که از ناحیه خودم به مجمعی ها بنابه دلایل که قبلا عرض کردم مشخص است. اما خدمت مجمعی ها را به خودم و یا موج سوم، اینجانب تا هنوز که از آن خبر ندارم خوب بود توضیح بیشتر می دادید ما بندگان سرا پا تقصیر را ازخدمات نامرئی مجمعی ها مطلع می ساختید .
    ممکین است نظر شما این باشد که موج سوم با گذارشهای مجمع توانسته به قول شما به شهرت خوبی برسند . این حرف ناگفتنی است برای اینکه عده در همین جا نظر داده اند و تقاضای حذف گزارشات و تحلیل های مجمعی ها را کردند به همین جهت به ما هم توصیه کرده اند که با این کار کرکتر ویبسایت را پاین می آورید .
    اگر منظور تان این است که موج سوم با اطلاع رسانی و مطالب خود توانسته جای پای برای خود در دنیایی مجازی دست پا کند و بیشتر از سایت های معمولی خواننده وبیننده دارد که آمار بازدید کننده گواهی بر این مطلب است تا حدودی با شما موافق هستم ولی این چه ارتباط به مجمع دارد .
    دوست عزیز :
    نا برده رنج گنج میسر نمی شود
    مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد .
    من فکر می کنم متاسفانه دوست عزیزم جناب آقای اخلاقی از آن دسته افراد است که تا هنوز فرق بین نقد و مخالفت به خوبی تشخیص نداده و بما هم توصیه کرده که مخالفت با چنین جمعی شایسته نیست .
    معلوم می شود که توضیحات قبلی این جانب را نخوانده اند و گر نه چنین حرفی ناگفتنی را نمی گفتند . وانگهی نظر اخیر تان شباهت با فتوا دارد تا تحلیل
    دوست عزیز قداست با عمل و افکار و اندیشه و . . . است ما اعتقاد داریم که معصومین ۱۴ تا هستند غیر از معصومین اگر از جنس ما آدمیان باشد چه در فالب مجموعه و یا انفرادی اشتباه می کنند و به همان دلیل قابل نقد حتی مخالفت هم است امید وارم که دوست عزیز ما از تو ضیحات اینجانب داده ایم آزرده خاطرنشده باشد. به امید دیدار مجدد
    مدیریت موج سوم

  25. باچه آزره ثور ۱۰, ۱۳۸۷ در ۹:۴۷ ق.ظ -

    سه شنبه ۱۰ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۹:۴۷

    سلام دوست گرامی آقای رحیمی
    مطلب کوتاهی در موردهفت و هشت ثور دارم ومنتظر دیدارشما
    موفق باشید

  26. ع ترکمنی ثور ۱۱, ۱۳۸۷ در ۲:۲۳ ق.ظ -

    چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۲:۲۳

    آقای رحیمی سلام.
    بعقیده من عامل بشترین سیاه روزی ها و بدبختیهای جامعه هزاره گوشدادن به خرافه گویهای همین ملاهایست که نه از سیاست و نه اقتصاد چیزی میداند و ما هیچ نوع خدمتی ره ره ازجانب ایشان برای جامعه ندیده ایم.
    ما امروز اگر در جامعه خود افراد سیاستمدار نداشته باشیم و کسانیره نداشته باشیم که از شرایط امروز چیزی بداند خود بخود منزویتر و محرومتر میشویم.
    من شخصآ آقایان سلطان علی کشتمند فیض محمد کاتب هزاره و شهید بابه مزاری ره افراد سیاستمدار متعهد و خادم جامعه میدانم که توانستند خدمتی ره بملت خود ارایه کنند و برای روشنگری جامعه تلاش کرده اند.
    جامعه ما امروز به افرادی مسلکی مثل داکتر انجینیر ووو ضرورت دارد نه به تعویض نویس و استخاره گر وو.
    موفق باشید.

  27. موج سوم ثور ۱۱, ۱۳۸۷ در ۱۰:۴۷ ق.ظ -

    چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۱۰:۴۷

    دوست عزیز جناب آقای ترکمنی سلام
    در گشت گزاری دنیایی مجازی به اظهار تان زیاد بر می خوریم این نشان دهنده از حسایت تان در دنیای است که در آن زندگی می کنیم که خود قابل تقدیر است .
    من هم به نوبه خودم از حضور و ابراز نظر تان در موج سوم تشکر می کنم
    دوست عزیزم این سومین بار است که مطالب را خدمت تان نوشتم که با کمال تاسف با قطع وصل شدن برق همه به باد فنا رفت دیگه نگفته پیدا است که چه حال روز دارم . ولی در عین بی حالی چند نکته ای را لازم می دانم خدمت تان عرض کنم
    اولا : خوشبختانه باهم دیدگاهی مشترک فراوان داریم و مقداری تفاوت نظر طبیعی است . یعنی باید در نظیر این موارد نیمه پر لیوان را دید . نه نیمه خالی آن را .
    ثانیا : من برداشتم این است که افراد و تفریط در جامعه ما زیاد اتفاق افتاده که برخورد های نا مناسب هم به دنبال داشته است ولی در زمان حاضر این برخود به نحوه دیگر تبارز کرده است که نشانه همه این عوامل در مناسبات و ارتباطات نا سالم است که بین این دو قشر ، حاکم بوده و حکم فرما است وباید در نوع نگاه تجدید نظر صورت بگیرد . و در حالیکه هر قشر از اتفاقات به وجود آمده نادیم و پشیمان است . حال تا چه اندازه خود را با ایده های جدید خود وفق داده یا نه بحثی دیگری است من خوش بختانه به هردو قشر ارتباط سالم دارم این را به خوبی می دانم .
    در خصوص نظر جناب عالی : اگر بدون تعصب به قضایا نگاه کنیم همه ما مقصریم از روشن فکر گرفته تا روحانی ملا مردم عادی . ممکن است کم زیاد باشد ولی این طور نیست که همه تقصیر ها را به گردن یک قشر جامعه بیندازیم از سه نفر که ذکر کرده اید دونفر شان ملا بوده اند از قدیم گفته اند جنگل تر خشک دارند و نباید همه را به باد انتقاد گرفت . و این منطیقی نیست . در جامعه که بی سودای در آن بیداد می کند و با فرهنگ خشونت و زور بیشتر آشنایی دارد تا فرهنگ گفتگو و منطق ، طبیعی است که این مسایل دور از انتظار نیست .

  28. موج سوم ثور ۱۱, ۱۳۸۷ در ۱۰:۴۸ ق.ظ -

    چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۱۰:۴۸

    وانگهی دوست عزیز به دنبال مقصر گشتن خود کاری عبث است چون متاسفانه به آن نخواهی رسید وآن را نخواهی یابید . چون خود این مقصران روز گار ، خود را معصومان تاریخ قلمداد کرده و یک بد بخت دیگر را بجای خود در داد گاه تاریخ معرفی خواهد کرد که خود مصیبت دیگری است باور نداری امتحان کنید .
    ثالثا : از اینکه من خودم را در ردیف روحانی می دانم بر خود می بالم واز دوستان که ازین قشر انتقاد می کند به دوست های منتقدم افتخار می کنم و از افراد که بدون دلیل به تعریف تمجید می پردازد متنفرم . واعتقاد دارم که نگاهی انتقادی هنوز هنوز است در جامعه ما جایگاهی خود را به درستی پیدا نکرده و این خود مصیبت بزرک است . من خودم یکی از منتقدین همفکران خودم هستم وبه همین خاطر گاهی مورد مهری آن قرار می گیرم .
    در نداشتن افراد سیاست مدار و . . . با هم عقیده هستیم نتیجه همان است که ذکر کرده اید.
    درست است جامعه امروز ما به افراد های مسلکی احتباج زیاد دارد این را همه خوشبختانه درک کرده ایم به همین خاطر نگاهی روحانیت هم به مسایل متفاوت شده اگر در گذشته این اتفاقات نیافتاده دلیل دیگر دارد که خود بحث مفصل دارد . بیشتر قربانی تصمیم های نا کار آمد متولیان امر آموزشی شده بودیم .
    به اطلاع تان برسانم که خوشبختانه تدابیر جدید که از چند سال به این طرف در این قشر از جامعه به کار گرفته شده از آینده درخشان این قشر نوید می دهد . علاوه بر بر رشته های خود آنها که تخصصی و مسلکی شده و این آقایان در رشته های علوم انسانی به مدارج بالای رسیده اند و امروزه کمتر از دکتری در رشته خودش قانع نیست این بسیار مسرت بخش است . دانشکاه کاتب خود دلیل بر این مدعا است .
    ولی این به این معنا نیست که هنوز اشکالات در این بخش از جامعه وجود ندارد چنانچه که قشر های دیکر هم ازین اشکلات خالی نیست .
    به امید دیدار مجددتان موفق باشی دوست عزیز
    مدیریت موج سوم

  29. ح.دانشجو ثور ۱۱, ۱۳۸۷ در ۱:۴۲ ب.ظ -

    چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۱۳:۴۲

    جناب رحیمی !سلام علیکم
    پاسخ تان در جواب دوستان بر خلاف انتظار وتوصیه های خودتان است .من شمارا نمی شناسم از نوشته هایت بدست می آید که با همه انکه خودرا روحانی میدانی ولی چندان دل خوشی از این قشرنداری شاهد این امر پاسخهایی است که درارتباط به طلاب واقشار دیگر می دهی .
    راستی درمقابل بددهنی افراد مجهول چنان نرم آرد می کنی مثل انکه شما یکی از آنها هستی! اما در برابر طلابی مانند اخلاقی حرف حسابی وازروی دردنوشته است , اورا به فتوا دادن ,عدم تشخیص بین نقد ومخالفت و چیزهای های دیگر متهم می کنی!
    من هیچ تردیدی ندارم که سواد آقای اخلاقی یامحمدی وامثالش از نظری بددهن وترکمنی وهمگنانش بیشتر است.
    امیدوارم مرا به خواندن نو شته هایت ارجاع ندهی که کاملا در جریانم.همانطوریکه سخنان اقای برهانی را هم بد گزارش کرده ای وهم به او توهین نموده ای که صحیح نیست وسواد وسخنوری اورا همه می دانند.

  30. موج سوم ثور ۱۱, ۱۳۸۷ در ۳:۲۹ ب.ظ -

    چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۱۵:۲۹

    دوست عزیزم جناب آقای ح . دانشجو سلام
    از ابراز نظر تان متشکرم
    دوست عزیز خوب بود به توصیه های ما اشاره می کردید تا ما بندگان سرا پا تقصیر متوجه می شدیم که کجای پاسخ ما بر خلاف انتظار و توصیه خود مان است .
    شناسایی خودم فکر کنم زیاد مهم نباشد ولی دعا می کنم که افکارم درک کنی و بهتر بشناسی تا این جای کار را متاسفانه بر عکس برداشت کرده ای عطف به ما سبق کنید . مهم نیست.از قدیم کفته اند . تا مرد حرف نگفته باشد – عیب هنرش نهفته باشد .
    یک توصیه دیگر به آن توصیه هایم به شما اضافه می کنم و آن این است که اولا هر وقت می خواهی نظر بدهی سعی کنید با مدرک و استدلال باشد با ادعا و شعار نمی شود مشکلی را حل کرد.
    ثانیا با یک اسم و لو مستعار برای همیشه انتخواب کنید که دوستان با افکار ح دانشجو بهتر بیشتر آشنا شود .
    دوست عزیز نمی دانم منظور تان از دل خوش داشتند یا نداشتند چیست ؟ اگر منظور تان این است که بسیاری از مسایل است که نسبت به آنها متفاوت فکر می کنیم حق باشما است – به همین خاطر نسبت بسیاری از مسایل از دوستانم انقاد می کنیم معتقد هستم یکی از راه های اصلاح انتقاد است و یکی از انقاد های ما به دوستانم می کنیم عدم انتقاد پذیری است یعنی اگر کسی از کسی انتقاد کرد فوری به بی دینی وانحراف متهم نکنیم به نظر شما اگر کسی از کسی انتقاد کرد خدای نخواسته توحین و یا اهانت شده . این همان نکته است که با آن ، همیشه اعتراض کردم . متاسفانه تا به حال فکر می کردم ما طلبه ها کمتر انتقاد پذیر هستیم ح دانشجو هم متاسفانه انتقاد را با اهانت و . . اشتباه گرفته – ولی اگر چیزی دیگر منظور تان است منتظر توضیح تان می مانیم

  31. موج سوم ثور ۱۱, ۱۳۸۷ در ۳:۲۹ ب.ظ -

    چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۱۵:۲۹

    دوست عزیز اینکه چه کسی بد دهنی می کند و چه کسی سوادش از دیگری بیشتر و یا کمتر است ؟ ظاهرا تنها راه تشخیص ار راه دور ، همان کلام ادب و نحوه استدلال کردن حرف زدن نوشتن شان است راهی تشخیص دیگر به ذهن اینجانب نمی رسد . کلام انسانها معرف شخصیت آنها است هر که هرچه دلش می خواهد بگوید افکاری عمومی و خوانندگان بهترین قاضی ما و شما است تا جای که به ما ارتباط دارد حتی الامکان سعی می کنیم که با منطق که خودم دارم پاسخ بگویم ولو طرف بد دهنی هم کرده باشد .
    دوست عزیز ازین ناراحت نشوید که شما را به نوشته هایم ارجاع می دهیم چون این مطالب را نه ما بلکه متخصیین آموزشی می گوید – بجای اینکه چندین کتاب را بخوانید کتاب های خوب را چندین بار بخوانید – و این مطالب دلیل خیلی محکم دارد که در جای خودش بحث شود – چون باز همین متخصیین آموزشی می گویند خواندن غیر از فهمیدن است. دوست عزیز اگر گذارش ما بد بوده شما یک گذارش خوب تهیه کنید برای ما بفرستید تا ما نشر کنیم و دوستان قضاوت کند واگر طرحی مناسب تری دارید در خدمت تان هستیم .
    ولی نسبت به تعبیر و ادعا های تان از قبیل توهین و … مناسبت دانستم یک داستان را بگویم : – شخصی روزی به شخصی دیگر رسید گفت فلانی به شما چنین چنان می گوید این شخص سیلی محکم به صورت اش زد گفت فعلا که شما داری می گوی – من باز هم در مقابل این ادعای بی دلیل تان به قول شما نرم آرد می کنیم و الا یک چیزی به منطق خودت برایت می نوشتم تا شما هم فرقی بین انتقاد و اهانت را به خوبی درک می کردی .
    امید وارم دوست عزیزی دانشجو ما از پاسخ ما آزرده خاطر نشده باشد باز هم ایشان را در دنیای مجازی ملاقات کنیم و با نظریات بکر شان بهتر بیشتر آشنا شویم یا حق
    مدیریت موج سوم

  32. ع ترکمنی ثور ۱۴, ۱۳۸۷ در ۱۲:۴۰ ق.ظ -

    شنبه ۱۴ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۰:۴۰

    برادری عزیز آقای رحیمی سلام.
    من طبع عادت زمانیکه مطالب و یا نوشته ای ره میخوانم میخواهم نظری خود ره هم علاوه نمایم این عادت من است.اگر از نظر که در بالا نوشته ام به شما برادر عزیز که فرد روحانی هستید برخورده باشد معزورم.
    دوست عزیز من طرفداری بحث منطقی و مستدل هستم و تعصب هم با هیچ کسی ندارم حتی خود و جامعه خود ره قربانی اصلی تعصب میدانم.اما اینکه من گفتم که ملاها مقصرند به این منظور نیست که دیگران همه فرشته اند و دلیل که این ادعا ره نموده ام این است که جامعه ما از گذشته ها تا به امروز تحت امر و مطیع بدون قید و شرط همین طبقه بوده است هر انچه میگفته اند اجرا میشده خوب یا بد و اگر کسی هم اندکی مخالفت میکرده است محکوم و منفور معرفی میشده است.
    بطور مثال در زمان حکومت کمونستی در کشور بورسیه های تحصیلی که به محصلین داده میشد اکثریت شان نمیتوانستند خارج برای تحصیل بروند چون از طرف همین آقایان به والیدین شان اخطار میشد که مانع رفتن فرزندان شان شوند وگرنه فرزندان شان کافر ببار می آیند و جهاد علیه کافران فرض است و از این گونه حرفها ..
    پس گلایه ما از کسانیست که بنحوی در جامعه تاثیر گذار بوده است و اینکه ما از چوپان و یا دهقان انتقاد نمیکنیم به این دلیل است که ایشان تاثیری چندانی در روند حیات سیاسی اجتماعی جامعه ما نداشته اند.
    در اخیر من مخالف روحانی هرگز نیستم اما بعقیده من در شرایط که ما فعلا هستیم و محدوده ای جغرافیائی که ما زندگی میکینم رهبری جامعه ما نباید بدست ملاها بیفتد و الا سرنوشت ما هم به انتهار کشیده خواهد شد و مناطق ما هم مثل ولایات جنوبی و مشرقی خواهد شد.
    موفق باشید.

  33. موج سوم ثور ۱۴, ۱۳۸۷ در ۹:۰۶ ق.ظ -

    شنبه ۱۴ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۹:۶

    دوست گرامی و برادر محترم جناب آقای ترکمنی سلام
    ازلطف تان و ابراز نظر تان متشکرم .
    از صفات شایسته انسانها عادت خوب و شایسته است که حضرت عالی به لطف الهی از آن بر خوردار می باشید . واز طرف دیگر ابراز نظر نشانه اعتماد به نفس انسانها است که موفقیت در زندگی را معمولا به دنبال دارد . و آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری .
    دوست عزیز همانطوری که قبلا عرض کردم نقد و انتفاد جایگاهی خود را در جامعه ما شما به درستی پیدا نکرده ، نقد را مساوی با دشمنی و یا شبیه آن می داند در حال که همان طوری که جناب عالی اشاره کرده اید نقد معمولا از افراد های در جامعه صورت می گیرد که به نحوی تاثیر گذار بوده و در زمانش خودش از افراد متفاوت جامعه خودش به حساب می امده است به دیگر سخن نقد از کسی ، به یک معناه اهمیت دادن به آنها است و ما باید نگاهی نقادی را از این روزنه نظاره گر باشیم والا روز گارمان سیاه تر از آنچه است خواهد شد .
    نمی دانم تا چه اندازه با دیدگاهی ما آشنایی دارید ؟ ولی بار ها گفتم بار دیگر می گویم : که همه انسانها حق دارد با حفظ احترام متقابل حرف دلی شان را بزند واز بحث های منطقی اوستدلالی وانتقادی حمایت می کنیم تنها راه شکوفای جامعه خودم را می دانم . واز کسانی که بدون توجه و جهتی از کسی به تمجید وتعریف می پردازد دلی خوش ندارم به همین جهت نه تنهی حرف های منطقی تان به من برخورد نداشته و بلکه یک احساس همدلی خاص را مشاهده می کنم وبه دوستان منتقد خود جدا افخار می کنیم .

  34. موج سوم ثور ۱۴, ۱۳۸۷ در ۹:۳۷ ق.ظ -

    شنبه ۱۴ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۹:۳۷

    اما چیزی که در مورد رهبری جامعه نوشته اید خدمت تان عرض کنم :
    در باید ها و نباید یک جامعه حرف حدیث های زیاد وجود دارد به همین دلیل نظرات بیسار جدی تری را هم به دنبال داشته است و معمولا افراد های مقتدر در طول تاریخ این نظرات را خوشبختانه یا متاسفانه به اجرا’ هم گذاشتند . ولی نتوانستند ازبین ببرند . به عبارت دیگر در طول تاریخ افرادی زیاد بودند که رویا های زیادی را در سر می پروراندند و تلاش می کردند به مدینه فاضله دست پیدا کند. و به جای به اصلاح گفتگو ی منطقی به حذف فیزیکی یکدیگر همت گماردند تا بتواند فلان گروه و یا فلان مذهب را از بین ببرند و یا به تعبیر شما رهبری یک جامعه به دست فلان گروه خاص نیافتد . ولی می بینیم که نتوانستند آن گروه را از بین ببرند شواهید تاریخی آن قدر قدر زیاد است که آدم در انتخواب آنها می ماند . داستان خلق پرچم مجاهد و . . را به عنوان مشت نمونه خروار می توان نام برد .
    پس بجای اینکه بیایم به حذف فیزیکی همدیکر در نهاد های مختلف فکر کنیم بیایم به تعبیر جناب عالی به بحث های منطقی واستدلالی روی آوریم اصلا این نوع تفکر از ذهن خود بیرون کنیم و تنها راهی نجات واصلاح همه گروه ها را در این می بیبنیم . یاد مان نرود استاد شهید مزاری بزرگ که در رهبری دلسوز بودنش احدی به خود تردیدی راه نمی دهیم بر خواسته از همین قشر است . و ما نباید شیوه ابراز نظر و بحث های منطقی را به این صورت دنبال کنیم وخطا های یک و یا چند فرد را به رخ طیف وسیعی از جامعه بکشیم . واین خود کار منطقی نیست . آرزوی سلامتی وموفقیت دوست عزیزی مان جناب آقای ترکمنی دارم . یا حق
    مدیریت موج سوم

  35. Fakuri M ثور ۱۶, ۱۳۸۷ در ۱۲:۰۸ ق.ظ -

    دوشنبه ۱۶ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۰:۸

    Aaqaye Nazari saheb Ghobar az mossessesin HD Khalq bud amma ba zudi kenara giri kard.,

  36. صابری ثور ۱۶, ۱۳۸۷ در ۱:۳۶ ب.ظ -

    دوشنبه ۱۶ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۱۳:۳۶

    آقای رحیمی سلام علیکم
    لطفا غیر از اخبارانتخابات مجمع علما وطلاب جاغوری,ازسایر تلاشها واقدامات این نهاد تازه تاسیس روحانی ودینی نیز خبروگزارش تهیه کنید وبازتاب اقدامات ان را درداخل وخارج جاغوری بنویسید زیرا اخبار تایید نشده حاکی ازانست که علما وطلاب بهسود نیز در این اواخر دست اندر کار شده اند تا به تاسیس چنین مجمع اقدام کنند چنانکه برخی طلاب ارزگان خواهان پیوستن به این مجمع شده اند.والله العالم

  37. براتی ثور ۱۶, ۱۳۸۷ در ۱۰:۰۱ ب.ظ -

    دوشنبه ۱۶ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۲۲:۱

    باتشکر ازآقای رحیمی به اطلاع آن دسته از کاربران محترم می رساند که علاوه بر موج سوم , مجمع علما وطلاب جاغوری خود دارای سایت می باشد که درهمین موج سوم درقسمت ارتباطات آمده است می توانید نظرات وسوالات خود رااز ان طریق ومستقیما ارایه کنید.

  38. موج سوم ثور ۱۷, ۱۳۸۷ در ۵:۰۰ ب.ظ -

    سه شنبه ۱۷ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۱۷:۰

    دوست عزیزم جناب آقای مهدی فکوری سلام
    از لطف وابراز نظر واطلاعات که در اختیار ما و خواننده ها قرار داده اید متشکرم امید وارم مثل سابق حضرت عالی بیشتر در دنیای مجازی بیبینیم .
    خدا نگهدار

  39. موج سوم ثور ۱۷, ۱۳۸۷ در ۵:۲۴ ب.ظ -

    سه شنبه ۱۷ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۱۷:۲۴

    دوست عزیزم جنای آقای صابری علیکم السلام ورحمته الله
    از لطف و ابراز نظر تان جهانی را سپاس .
    نسبت به فرمایش تان باید عرض کنم : از تلاشها و اقدامات نهاد تازه تاسیس روحانی و دینی چیزی جدیدا نشنیدم و الا مشکلی از ناحیه من در تهیه خبر و گزارش نیست . در خصوص طلاب بهسود از یکی از همکاران خودم در سایت بند امیر که از بهسود هستند سوال کردم بهر حال اگر در این مورد ، اقدامات جدید صورت گرفته باشد حتما دوستان را در جریان خواهیم گذاشت . البته احتمالا در سایت بند امیر .
    احتمالا اطلاع دارید که سایت بند امیر تا آنجای که من اطلاع دارم اولین سایت است که با مدیران متعدید اداره می شود مدیران مناطق مختلف گزارشات مناطق خود شان را مستقیما وارد سایت می کند . تنها جای خواهد بود که گزارشات مناطق مختلف را در یک سایت می توانیم بخوانیم . این ضروت را دوستان بند امیر احساس کردند به همین خاطر با همکاری و پشتیبانی قوی برادر محترم فیض حیدری که ید طولانی در فسمت سایت دارد اقدام به راه اندازی این سایت نمودند .
    در همین جا به عنوان یکی از مدیران سایت بند امیر از دوستان که حاضرند در این جمعی صمیمی با ما بپیوندد دست شان را به گرمی می فشارم از همکاری شان استقبال می کنم . امید وارم که موفق موید باشید .
    مدیریت موج سوم

  40. موج سوم ثور ۱۷, ۱۳۸۷ در ۵:۴۵ ب.ظ -

    سه شنبه ۱۷ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۱۷:۴۵

    آقای براتی عزیز سلام
    تشکر از شما دوست عزیز که به ابراز نظر پرداخته اید اطلاع رسانی کرده اید
    بلی دوستان همانطوری که آقای براتی گفته اند مجمع خود دارای سایت می باشد که ادرس ولینک شان در پیوندهای موج سوم جا خوش کرده است می توانید بیبینید من خواهش می کنیم که حتما این کار بکنید حرف دوست عزیز ما را زمین نگزارید .
    توضیح اینکه : سایت مجمع را نسبت به محتوا شان دوستان خود قضاوت کنند اما نسبت امکانات شان که جناب آقای براتی به آن اشاره کردند با عرض معزرت از آقای براتی که در این زمینه اطلاعات شان ناقص است سایت مجمع یک همچی امکانات متداول را که دوست عزیزم در موج سوم که یک وبلاک است از آن بهرمند است ندارد . این همان یکی از اشکال همیشگی ما بر این آغایان است . اگر لابد منظور تان ایمیل باشد این دیگر احتیاج به سایت هم ندارد . ابراز نظر ایمیلی شاید یکی دیگر از ابتکارت جدید مجمع باشد که ما ازآن بی خبرم .
    دوست عزیز این ابراز نظر ایمیل همان بهتر که اصلا نباشد برای اینکه در دنیای که آزادی بیان و ارزش خود را دارد پیدا می کند . کسی مایل نیست که نظرش اگر در خصوص مدح ثنا باشد بشنود و اگر انتقاد و ایراد باشد مدفون گردد نظر بدهد .
    باز هم تشکر مجدد از آقای براتی عزیز

  41. حسینی ثور ۱۹, ۱۳۸۷ در ۱:۰۲ ب.ظ -

    پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۱۳:۲

    باسلام خدمت همه علما وطلاب وباتشکر از آقای رحیمی بدلیل گزارشها وتصاویر خوب وبه روزش از رخدادهای جاغوری ومجمع !

  42. موج سوم ثور ۱۹, ۱۳۸۷ در ۱:۲۸ ب.ظ -

    پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۱۳:۲۸

    باسلام وعرض ادب خدمت شما جناب آقای حسینی عزیز
    از شما هم تشکر بخاطر ابراز نظر و اظهار لطف تان
    به امید دیدار مجدد
    یاحق

  43. ع ترکمنی ثور ۲۰, ۱۳۸۷ در ۲:۱۱ ب.ظ -

    جمعه ۲۰ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۱۴:۱۱

    سلام مجدد خدمت برادر عزیز آقای رحیمی.
    دوست عزیز ما همیشه مخالف حذف بوده و هستیم و آنقدر حذف شده ایم که از استعمال کلمه حذف هم چندان خوش ما نمی آید.بطور مثال مردم و جامعه ما حذف موجودیت شده اند حذف مذهبی شده اند حذف حقوقی شده محروم و منزوی بوده اند پس کسانیکه درک درست از مصائب و مشکلات جامعه خود دارد هرگز از حذف و نابودی حرف نمیزند,اما چیزی ره که ما میخواهیم این است که چکونه میتوان به مشکلات و مصائب جامعه و ملت خود پایان داد راه حل چیست و چرا ما در گذشته همیشه بشکست مواجه بوده ایم و کدام استراتیژی بنفع و کدام به ضرر ماست.
    از اینرو من شخصآ مخالف سیاست های بنیادگرای مذهبی هستم و نمیخواهم ملاهای که از سیاست چیزی نمیدانند سرنوشت ملت ره بدست بگیرند وگر نه به سرنوشت گذشته و یا هم مثل جنوبی و مشرقی جوانان ما دست به خود کشی خواهد زد.و این تعبیر ره من حذف نمیدانم.در ضمن ما ملت هزاره و نسل امروز باید خلاهای گذشته ره بنحوی جبران کنیم و تکه های جدا شده ملت خود ره دوباره بهم پیوند زنیم که این مسئله یکی از استراتیژی های جدی بابه مزاری و آرمان تمام ملت
    هزاره بوده است.ما باید زمینه ره برای تفاهم و دیالوگ با جدا شده گان پیکره ملت خود باز کنیم و از هزاره ها یک ملت و یک مشت بسازیم.اما ما نمیتوانیم با شعارهای خشک مذهبی که قاعده تا در کشور ما دست به تکفیر وو میزنند دست دوستی با دیگران دراز کنیم.

  44. موج سوم ثور ۲۰, ۱۳۸۷ در ۸:۳۲ ب.ظ -

    جمعه ۲۰ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۲۰:۳۲

    بادورد و سلام بی پایان خدمت برادر محترم جناب آقای ترکمنی عزیز
    من احساس می کنم هر چه تبادل نظر گفتگوی دوستانه در همین حد و اندازه نظرات هم که ادامه پیدا کرده بسیاری سو’ ظن ها را از بین برده و برداشت های منفی که احیانا قبل از آن وجود داشته دیگر شاهد آن نیستیم واین بسیار جای خوش حالی است . دقیقا از جملات تان در باره کلمه حذف لذت بردم . اینگار حکایت دلی مرا به ما یاد آوری نموده قصه های غم مصیبت که یک عمر از این کلمه بنحوی دیدیم برای ما باز گو نموده است .
    وخوش حالیم که هردوی ما یک گمشده ای داریم در به در ، به دنبال آن هستیم . وچون دو موجود و دوانسان هستیم طبیعی است راه حل های که برای این معضل ارائه می دهیم دو تان خواهد بود . این به نظر من باعث رشد وشکوفای ما شما خواهد شد البته اگر با بحث های منطقی ادامه پیدا کند که خوشبختانه تا به حال به همین صورت بوده است .
    ولی در خصوص نظرات تان باید عرض کنم که ما هم با شما عقیده هستیم . ما هم نمیخواهم ملاهای که از سیاست چیزی نمی دانند سرنوشت ملت ره بدست بگیرند علاوه براین اعتقاد دارم نه ملا و نه غیر ملا اگر کسی از سیاست و یسیاری مسایل دیگر چیزی نمیدانند نباید سرنوشت ملت ره بدست بگیرند . فکر کنم حتما نظر شما هم همین باشد آری دوست مهربان درد مان یکی است خوشبختانه راه های درمان ما هم تا حدودی یکی است . درست است این حذف نیست .
    راستش ما از نکته های تاریخی ودرد ها که شما ذکر کرده اید من هم رنج می برم وناخود آگاه به دنبال در مان آن هستیم واعتقاد دارم بجای این که در باره گذشته فکر کنیم باید برای آینده خودمان بیندیشیم که چه باید کرد تا مصایب گذشته تکرار نشود وچه کنیم تا ملت ما خصوصا ملت زجر کشیده هزاره از این نابسامانی رهایی یابد ؟ .

  45. موج سوم ثور ۲۰, ۱۳۸۷ در ۸:۵۷ ب.ظ -

    جمعه ۲۰ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۲۰:۵۷

    من فکر می کنم اگر خود مان را با این دو ابزار پیشرفته روز مجهز نکنیم نمی توانیم کاری از پیش ببریم و به آرزو ها دیرینه خود دست پیدا کنیم .
    وآن دو ابزار یکی علم است دیگری اقتصاد .
    برداشتم این است که تمام توانای خود مان را بکار بگیریم تا در این زمینه ها به پیشرفت چشم گیر نایل آیم . و آنگه دیگر کسی هوس حذف کردن ما در همه مراحل از ذهن خود بیرون خواهد کرد . آن وقت است که ما حرف برای گفتن زیاد می توانیم داشته باشیم .
    به همین خاطر من هم طرح به ذهنم رسیده که مو ج سوم ثمره آن است طرح را در مقدمه و هدف موج سوم می توانید مطالعه نماید .
    به طور خلاصه : یک طرح دراز مدت داریم که آن از طریق جلسات موج سوم دنبال خواهد شد .
    ویک طرح کوتا مدت داریم وآن راه های گفتگو دوستانه و ارتباط با همه اقشار جامعه از هر طیف و گروه که باشد ، می باشد . و برای به اجرا گذاشتن این طرح ، طرح داده ایم به عنوان ( ضرورت متمرکز کردن مطالب وبلاگ ها ) که سایت بند امیر در راستا همین طرح فعالیت خود را با مدیران متعدد مدتی است آغاز کرده است . امید وارم که با همکاری شما دوستان عزیز بتوانیم به همه اهداف مان برسیم
    منتظر پیشنهاد های مشخص تر تان در این راستا هستیم .
    شاد و موفق و سلامت باشید.
    مدیریت موج سوم

  46. فکرت ثور ۲۳, ۱۳۸۷ در ۲:۳۲ ب.ظ -

    دوشنبه ۲۳ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۱۴:۳۲

    سلام به دوست عزیزم
    من متوجه اصل قضیه نشدم
    به طور پراکنده مطالبی از دوستان را دیدم . چون با این مجمع و تشکل اشنائی زیادی ندارم درباره اهداف و دیدگاههای انها اظهار نظر نمیکنم
    ولی در ارتباط با فعالیت تشکیلاتی انها باید بگویم که اتفاقا خیلی خوب است که طلاب پراکندگی و بحثهای خشک در حجره های تنگ و تاریک و ان دخمه ها را به بحث های ازاد در قالب تشکیلات برده اند
    جای خوشحالی دارد که طلاب ما هم وارد چنین فازی شده اند ولی نوصیه ای دارم :
    هر گروهی در هر قالبی و از هر قومیتی که باشد باید ابتدا تفکر هم پذیری را باید در خودش تقویت کند
    و خودش رااز این جنجالهای قومی و انحصاری خارج کند.
    و راز موفقیتشان را در عام شمول بودن بدانند
    باتشکر نورحسن حیدری

  47. نیک ثور ۲۸, ۱۳۸۷ در ۵:۱۷ ب.ظ -

    شنبه ۲۸ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۱۷:۱۷

    شگفتا بانگ سلحشوران میهن هنوزدر گوش این جهان می پیچد . آنها هزاران سال خاور تا باختر این جهان را درنوردیدند . آنان بیش از ۱۴۰۰۰ چهارده هزار سال است که در این سرزمین زندگی می کنند . آنها قدیمی ترین تمدن های جهان را در میهنی که امروز به آن افغانستان می گوییم ، ساختند . آنها اتوپیایی ساختند با ۵۰ تیره و قوم . آنها بسیاری از علوم بشری را بنیان نهادند و بسیاری از این علوم را به دیگر ملت ها آموختند . . . این میهن همواره مامن برترین انسان ها بوده است ؛ زردشت ، بودا ( به روایتی )
    ابوعلی سینای بلخی ، مولانا جلال الدین محمد بلخی ، خواجه نظام الملک ، خواجه نصیر الدین طوسی ، فردوسی ، رودکی ، محمد بن موسی خوارزمی ، فارابی ، خیام ، خواجه عبد الله انصاری ، ناصر خسرو قبادیانی . . . سید جمال الدین افغانی ، سید اسماعیل بلخی ، عبد الاحد مومند ( نخستین فضانورد افغانستان) و . . .
    شگفتا این سرزمین هزاران سال مورد هجوم دیگران قرار گرفت اما نابود نشد . . .
    شگفتا که اکنون این سرزمین پس از صد ها سال بزرگی ، در زیر لوای بیگانه رفته است . . . در حالی که
    سرخی خون شهیدان ( واقعی ) این سرزمین راهنوز در خاک پاک و مقدس جای جای این میهن می توان نگریست . . .
    و شگفتا که اکنون فرزندان ان سرزمین ( پس از سال ها نبرد درونی و بیرونی ) از آن سرزمین و سرزمین های خاوری و باختری جهان برخاسته اند تا باری دگر نوید پیروزی ، بهروزی و بزرگی را به نیاکان بزرگشان بدهند . امروز آنان بانگ سرداده اند که این شکست باید مقدمه ای از پیروزی بزرگ میهنی شود که مادر سرزمین هاست . . .
    جاویدان باد . . . افغانستان . . . مادر پیر یورآسیا

  48. حکیم ثور ۲۹, ۱۳۸۷ در ۶:۳۷ ق.ظ -

    یکشنبه ۲۹ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۶:۳۷

    باسلام وتشکر ازشما
    لطفا تحولات جدید مجمع بخصوص انتخابات داخلی مجمع را که تغییرا ت وتحولات همراه بوده واز جهات مختلف قابل تحلیل وارزیابی است گزارش کنید.

  49. مظفری ثور ۲۹, ۱۳۸۷ در ۱۲:۵۳ ب.ظ -

    یکشنبه ۲۹ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۱۲:۵۳

    سلام آقای رحیمی ! امیدوارم غیبت های طولانی ما را بادیده اغماض بنگرید بسیار علاقمند بودم که در صورت درست شدن idsl بیشتر با شما در ارتباط باشم که متاسفانه این مشکل حل نشد و ما هم چنان آفلاین باقی ماندیم از نظرات که دوستان می دهند و از وقت که شما می گزارید و به تک تک دوستان پاسخ می دهید از حسن کارهای شما است که کمتر افراد به آن توفیق پیدا می کنند امیدوارم هم چنان فعال و پویا باقی بمانید دو سه نکته را می خواهم دوستانه خدمت شما عرض کنم تفصیل آن نکات شاید وقت بیشتری بطلبد و لی به اشاره کوتاه اکتفا می کنم اگر چه می دانم که جواب شما این خواهد بود که هر کدام را باید با دلیل و مستند خدمت تان ارائه نمایم اما اگر دوستانه نگاه کنید شاید نیاز به توضیح زیاد نباشد .
    یک نکته راجع به مجمع علما وطلاب جاغوری است که گلایه های شما نسبت به آن زیاد شده است به حدی که در تفسیم بندی که ارائه داده اید نوشته اید که در این آواخر گروه اول یعنی کسانی که معتقد اند که کار با این مجمع بی فایده است طرفدار پیشتر پیدا کرده مجمع ها این کاسبی را از کردار دوسالانه خود بدست آورده و کمایی کرده است ."در حالیکه شاید این نظر مطابق با واقع نباشد و حضور قریب به اتفاق علما وطلاب جاغوری در همایش سالانه و انتخابات شورای نظارت وشورای مرکزی که نوعی رای به اصل مجمع و مشروعیت بخشی به آن بود با این نظر سازگاری ندارد.
    البته در این که مجمع مشکلات و کمکاری هایی داشته و دوره دوساله اول را بیشتر با تثبیت جایگاه و مشروعیت بخشی و اقدامات تمهیداتی پشت سر گذاشته است و با وجود کارهایی که فراتر از امکانات خود انجام داده است ولی باز هم از کارهایی که توقع می رفت عقب مانده است و اکنون نیز مجمع با مشکلاتی رو برو است در این جهت جای حرفی نیست ولی عرض من این است که باید هم چنان این جمع را تقویت کرد و برای کارآیی بیشترش تلاش کرد و وجودش را برای پیشبرد کارهای مهم و اساسی غنیمت دانست و انتقادات و پیشنهادات را هم چنان نثار آنان نمود و از آفت هایی که ممکن است گرفتارش شود بر حذر داشت تا انشاالله در آینده شاهد خدمات بیشتر شان باشیم .
    ادامه

  50. ادامه ثور ۲۹, ۱۳۸۷ در ۱۲:۵۴ ب.ظ -

    یکشنبه ۲۹ اردیبهشت۱۳۸۷ ساعت: ۱۲:۵۴

    نکته دوم در استفاده از بعضی از تعبیراتی است که راجع به بعضی از خوانندگان تان ابراز می نمائید و به نظر می رسد که گاهی مرز انصاف را عبور نموده فراتر از آن قدم می گزارید در ستایش و نقد باید جنبه انصاف را در نظر داشت و فراتر از آن موجب سلب یا کاهش اعتماد می شود و دیگر حرف های خوب انسان را نیز از تاثیر می اندازد .
    نکته سوم توضیح مناسب از دین و دینداری و عالمان دینی در ابراز نظرها ضروری به نظر می رسد چرا عده ای هنوز از دین و عالم دین فقط همان تصور شعار های خشک و تکفیر و… را در ذهن دارند و هر گاه سخن از دین و دیانت و روحانیت به میان می آید جنبه های منفی که ربطی به دین و دیانت ندارد به ذهن شان خطور می کند ولی از جنبه ها ومزایای حقیقی و اصل شاکله و فلسفه دین که همان ارزشها و کرامت انسانی و خوبیهای دیگر است غفلت می ورزند یا خود را به تغافل می زنند . ما با توجه به نقص های گذشته که تا حدودی از ضعف علمی و ضعف اخلاقی و مدیریتی ناشی شده است باید همدیگر را به فهم عمیق دین حقیقی و شناخت عالمان راستین دین دعوت کنیم و عالمان دین خود را هم تشویق کنیم که اگر عالم دین هستند واقعا عالم دین و عالم به معنای واقعی کلمه باشند و در این صورت می توان از وجود آنها بهترین استفاده ها را برد اما کسانی که عالم به معنای واقعی نباشند و از عالم تنها نام آن را به همراه یدک بکشند و از درون تهی و خالی باشند طبیعی است که از آنها چیزی جز ضرر مشاهده نخواهد شد. و این مخصوص عالم دین نیست در هر رشته ای علمی همین طور است کسی که دکتر جراح است زمانی مفید خواهد بود که در رشته ی خود متخصص باشد اما کسی که تازه وارد رشته پزشکی شده از روز اول بخواهد به جراحی اقدام کند جز پاره کردن شکم و مغز و اعصاب و نابود کردن انسان های دیگر کاری دیگری انجام نخواهد داد. امیدوارم که در انجام رسالت وتعهد خود موفق باشید . والسلام