مشکل جاغورها در کجا است ؟ اولویت درچیست است ؟ پیشنهاد خاص شما کدام است ؟

مدبریت ۸:۱۲ ب.ظ ۱۵
مشکل جاغورها در کجا است ؟ اولویت درچیست است ؟ پیشنهاد خاص شما کدام است ؟

بسم الله الرحمن الرحیم”

مشکل جاغوری ها در کجا است؟  اولویت درچیست است ؟پیشنهاد خاص شما کدام است ؟

این بحث آزاد  به بهانه

(همایش است که از طرف مجمع علماء و طلاب جاغوری قرار است برگزار گردد)

تدارک دیده شده است .

انسان  ذاتا وطبعتا از لحاظ روانی  دوست دارد همیشه تحسین بشود هیچ وقت دوست ندارد عیب هایش بیان شود البته این تاوقتی درست است که  باعث  آسیب های جدی  درآن شخص و یا اجتماع نشود ولذا اگر باعث از بین بردن وجهه یک جامعه شود  باید آن عیب ها مطرح کرده و زمینه را  برای از بین بردن آن فراهم کنم.  این کار شهامت خیلی جدی می خواهد  و ما به حول وقوه الهی این کار را انجام می دهیم .

ولسوالی جاغوری   در ۱۲۰  کلومتری  غزنی  و در ۲۵۰ کلومتری کابل  واقع شده  واز لحاظ موقعیت جغرافیای هم جایگاه خاص خود را دارد .

ولسوالی جاغوری یکی از معدود ولسوالی های است که سابقه درخشان از لحاظ اجتماعی سیاسی مخصوصا فرهنگی دارد. . و  با توجه به اهمیت دادن به مسئله  فرهنگی  جاغوری ، همچنان پیشگام تعلیم و تربیت در کشوراست .ولسوالی جاغوری دارای ۲۰ مدرسه دینی و در حدود ۴۸ مکاتب  لیسه متوسطه و ابتدائیه  است که در نوع خود بی نظیر است . با توجه به اینکه جاغوری همه ملاکهای که یک قوم سر افراز و پیروز را دارد  از قبیل شخصیت های سیاسی شخصیت های علمی  شخصیت های فرهنگی وغیره و . . .  .با همه این مسایل ، باز هم  آن چه شایسته این مردم باشد اتفاق نمی افتد علت چیست ؟ مشکل در کجاست ؟ با توجه به مسایل یاد شده ، من فکر میکنم مسایل این بخش از هزاره جات را به دو دسته می توان تقسیم کرد. یک بخش شان را  که می توان به عنوان مشکل دوم بحساب آورد.  باید اسیب شناسی شود وتحقیق صورت بیگیرد و کار شناسی شود که مشکل از کجا است ؟. واین  مشکل باید  حل شود. الحمدلله من فکر میکنم در این بخش ما زیاد مشکل نداریم اگر هم باشد ما  این بخش از مشکل را به مد نظر و آراء دوستان می گذاریم  نظر خود را هم  مطرح میکنم و از عزیزان وعلاقه مندان به این بخش از هزاره جات هم می خواهیم که نظرات سازنده خود را مطرح و ما  برای این مرحله از تغیر کمک کند  و تا ما خود را  برای مراحل دیگر آماده بکنیم .بنظر من مشکل زیاد این بخش مربوط می شود به بخش دیگر که هنوز مطرح نکردم که اگر آ ن مشکل حل شود تا حدودی زیاد مشکل این بخش هم حل خواهد شد هر چه مشکل است در آن بخش داریم. بیشتر مشکل این بخش مربوط می شود به مشکل مدیریتی ،  به این  معنا که ما بعد از گذر مشکل اول  ، احتیاج به  یک عده افراد مدیر مدبیر لایق طراح نیاز مندیم تا با مدیریت خود در بخشهای مختلفجمله بخشهای که می شود رویش کار کرد ونظر داد مدیریت بوجود آورد  واقعا با ید  یک فکر اساسی کرد مدارس دینی است .به این معناه که نیازهای واقعی منطقه را برآورد بشود باتوجه به نیازها مدارس احداث گردد . درحال که  در فاصله ده کلومتری و ۲۰ کلومتری  حتی در یک مرکز مدارس متعددی وجود دارد که هر کدام به تنهای می تواند کل طلاب موجود در منطقه را درخود جای بدهد . در حال که  اگر نگویم همه شان بلکه اکثر شان با همه نوع مشکل دست پنجه نرم می کند. یا لا اقل آقایان  اگر این قدر نبوغ از خود بخرج می دهد باید روی اداره شان از نظر مالی هم فکر شود. تا چند روز بعد از تاسیس به صف مدارس غیر فعال نپیوندد. . البته مجتمع های فرهنگی حسینیه و مساجد مخصوصا کتابخانه ها  حساب اش جدا است . که در این بخش هم معتقدیم نباید افراد وتفریط صورت گیرد  واقعا نیاز ها تشخیص داده شود . خواهش ما از عزیزان و دوستان فرهنگی  این است که ما باید فرهنگ سازی بکنیم  که به  همه  نیازها توجه شود  تا جلوی  زمینه تراکم خیلی از مسایل را بگیریم . طرح  و نظر ما این است که مدارس  دینی متفرفه تبدیل به حوزه علمیه مرکزی جامع و کارآمد گردد.  . قائم به نوع باشد نه قائم به شخص . این مرکز توسط (شوراء مدیریت حوزه  ) خود آن مناطق  اداره شود .  هرچه روزی از عمر این مدارس می گذرد این ضرورت بیشتر خود را نمایان می کند واحساس می شود . برای اینکه  مدارس شخصی و قایم به شخص ، اسیب پذیر است . ونمی تواند به طور باید و شاید از لحاظ علمی  وآموزشی مدیریتی و اداری خدامات ارائه بدهند.  این کار در کل مناطق مرکزی وشهرها باید دنبال شود باید دراین زمینه کار کنیم فرهنگ سازی شود .تاسیس این حوزه ها به اضافه به اینکه موجب وحدت کلمه در میان مردم می شود از گرایشهای حاد قومی ومنطقه وگروهی که باعث پراکندگی در میان مردم می شود نیز جلوی گیری خواهد کرد .  برای این  کار ابتدا باید اساس نامه برای( حوزه  علمیه) تدوین شود که دران وظایف اعضاء  و  شوراء  ونحوی انتخاب اعضاء  وانتصاب مسئولیت ها ضوابط و سیاست های داخلی وخارجی  ومدیریتی تدوین شود. تا انتخواب ها  براساس ضوابط ومقررات ولیاقت ها صورت گیرد . اما مشکل اول این مشکل ازیکطرف خوشبختانه چهره اش نمایان شده همه بلا استثناء این مشکل را شناختند اند.  اسیب شناسی هم نمی خواهد. این مشکل ، مشکل منیتی  و . . .  است . که همدیگر را نمی توانیم تحمل بکنم . البته این مشکل ممکن است در خیلی از مناطق وجود داشته باشد ولی متاسفانه در این منطقه خیلی جدی بنظر می رسد . نمونه بارز شان را  در انتخابات دیدیم.    متاسفانه این مشکل ما را تا این مرحله از تاریخ به خاک  سیاه نشانده است . وقار منزلت این مردم پر آوازه را زیر سوال برده است   . اینجا است  که وظیفه مجمع علماء و طلاب  منطقه بسیار سنگین به نظر می رسد.  وظیفه تمام مجموعه های فرهنگی از جمله مجمع فرهنگی علماء و طلاب منطقه  اقتضاء می کند که بجای مطالب داغ علمی و فلسفی روی این مطالب کار بکند. به گفته مسئولین مجمع( این مجمع زایده مشکلات است که در دوران انتخابات بوجود آمده ) متاسفانه چیزی که  به چشم نمی خورد در باره همان مشکلات است که باید درصدر این سیمینار مطرح می شد .  مشکل جاغوری وجاغوری ها به باور خیلی از دوستان پیدا و پنهان است  که باید روی این مسئله کار شود.  تا در این مسئله خود تان پیشگام نشوید نتیجه نمی گیرید . من نمی خواهم بگویم موضوعات که مطرح شده جالب نیست  . که البته در نوع خود بی نظیر است ما می خواهیم بگویم  الویت ها
را هیچ وقت نباید فراموش کرد  . براستی اولویت در چیست ؟ مشکل در کجا است ؟
من پیشنهاد می کنم همان طوری که  من این بحث را (مشکل در کجا است ) به اراء عموم گذاشته ایم شما هم در صدر موضوعات قرار بدهید تا اولا این مسئله آسیب شناسی شود و بعد از ان زمینه از بین بردن این معایب فراهم گردد. وما ، باید زمینه این  تغیر افکار را به وجود بیاوریم .  دوست عزیز فرهنگی ، این تحول باید ازمن تو آغاز شود.  ما در عمل باید نشان بدهیم که آمادگی برای این کار داریم .  این لباس تا این اندازه ما را به بیچارگی کشانده از تن خود مان بیرون کنیم آن وقت است که به جاغوری سربلند  و پیروز می توانیم فکر کنیم . آری  به  امید آنروز  منتظر نظرات سازنده ی شما دوست عزیز هستیم

ما را یاری کنید .

موج سوم

 

+;نوشته شده در ;پنجشنبه پنجم بهمن ۱۳۸۵ساعت;۲۰:۱۲ توسط;مدیریت موج سوم ; |;

1,299بازدید

۱۵ دیدگاه »

  1. امینی جدی ۵, ۱۳۸۵ در ۹:۱۱ ب.ظ -

    سه شنبه ۵ دی۱۳۸۵ ساعت: ۲۱:۱۱

    برادر محترم آقای رحیمی سلام علیکم ورحمت الله
    مطالب مطروحه در این بخش بسیار خوب وبجا وبر اساس نیاز منطقه
    مطرح شده است امیدوارم که گوشی شنوای پیدا شده وحرفهای دردمندانه را
    بشنود!
    به امید توفیق هرچه بیشتر شما

  2. رحیمی جدی ۵, ۱۳۸۵ در ۹:۲۱ ب.ظ -

    سه شنبه ۵ دی۱۳۸۵ ساعت: ۲۱:۲۱

    دوست عزیز و برادر محترم جناب آقای امینی علیکم السلام ورحمت الله

    از حسن نظر جناب عالی متشکرم .

    جناب آقای امینی از برادران فعال فرهنگی و مدیر مسئول فصلنامه علمی فرهنگی (طرح نو ) می باشد .

    تلاش و زحمات شان قابل ستایش است.

    من هم آرزوی موفقیت برای جناب عالی و کلیه همکاران تان را دارم

    موج سوم

  3. ’Mahdi Fakuri جدی ۶, ۱۳۸۵ در ۴:۰۶ ب.ظ -

    چهارشنبه ۶ دی۱۳۸۵ ساعت: ۱۶:۶

    barasar moharam Aaqaye Rahimi towfiq shoma ra dar pishbord karhaye farhangi wa belkhosus rah andazi wa adama MOUJE SEWOM arzumandam

  4. احسانی جدی ۶, ۱۳۸۵ در ۴:۴۱ ب.ظ -

    چهارشنبه ۶ دی۱۳۸۵ ساعت: ۱۶:۴۱

    اولیت ما باید کشیدن ملا و قمندان و جنگسالار از منطقه باشد. اگر این خاینین در منقه باشند هیچ کار را نمیتوان پیش برد. آخوندها را باید کشیده و به ایران روان کرد.

  5. رحیمی جدی ۶, ۱۳۸۵ در ۵:۴۷ ب.ظ -

    چهارشنبه ۶ دی۱۳۸۵ ساعت: ۱۷:۴۷

    جناب اقای مهدی فکوری سلام
    از ابراز و حسن نظر جناب عالی متشکرم
    ما هم توفیق بیشتر شما و همکاران تان را خواستارم
    موفق باشید منتظر نظرات سازنده شما هستیم
    متشکریم

  6. رحیمی جدی ۶, ۱۳۸۵ در ۵:۵۰ ب.ظ -

    چهارشنبه ۶ دی۱۳۸۵ ساعت: ۱۷:۵۰

    دوست عزیز جناب آقای احسانی سلام
    توصیه برادر کوچک تان این است که اول باید دیدگاه را در موج سوم بخوانید بعد به ابراز نظر بپردازید بگوید اولویت تان چیست ؟ از قدیم گفته اند نخوانده سری منبر بال نشو که تا موپری .
    باز متشکریم . در عین حال ما نظر تان منتقل می کنیم . خدا را چه دیدی . یک کشور پیدا شد به این آقایان هم پناهندگی دایم داد شما را بعد بیبینیم چه کار می کنی ؟ از شوخی که بگزریم .
    راستیش قرار نیست که از ابزار ها و افکارهای قدیمی و کهنه که امروز خریداری ندارد استفاده کنیم ما بیست چند سال این منطق را به کار بردیم که یک فکر یا قشر خاص را از بین ببریم بیست چند سال غیری ازین کاری دیگه داشتیم ؟ نداشتیم !!! دیدی که نتیجه نگرفتیم .
    موج سوم دقیقا می خواهد تلاش کند تا زمینه تغییر این افکار بوجود بیاورد که ما می توانیم بدون اینکه جول پلاس یکی دیکر جمع کنیم در کنار هم همکارهم همیار هم باشیم منتها نه با این افکار .
    دوست عزیز اگر بخواهیم دنبال مقصر بگردیم اولا این کا ربی فایده است
    ثانیا در جامعه که عادت کرده که همیشه وقت کناه به گردن یکی دیگه بیندازد پیدا کردن مقصر از محالات است !! .
    ثالثا نظر برادر کوچک تان این است . ما باید عادت کنیم این همت را پیدا کنم تقصیر خود را بپذیریم که همه به سهم خود مقصریم . واگر این کار نکنیم معنایش این است که یک عمر با این افکار زندگی کنیم هیچ گاه در باره اصلاح خود فکر نکنیم . و ما را تا این اندازه که بیچاره ساخته همین افکار است . که همیشه خود را معصوم قلمداد می کنیم هر داد فریاد داریم سری یکی دیگه می کشیم .
    باز از ابراز نظر تان متشکریم .
    دوستان : اگر جواب بهتر ازین در آستین دارید این شما اینهم میدان

  7. مبلغ جاغوری جدی ۷, ۱۳۸۵ در ۷:۰۴ ق.ظ -

    پنجشنبه ۷ دی۱۳۸۵ ساعت: ۷:۴

    سلام موید و موفق باشید راستی مجمع به این با ور رسیده که به دور از تبعض گام بر دارد ؟اگر رسیده امطور که شنیده شده در مجلس شان کسی شرکت نکده بود

  8. غرجستانی جدی ۷, ۱۳۸۵ در ۱۱:۰۶ ق.ظ -

    پنجشنبه ۷ دی۱۳۸۵ ساعت: ۱۱:۶

    غرجستانی: سلام دوستان گرانقدر در سایت جاغوری!
    khalili: از قطب شمال این کره نیلگون خا کی زمین , سلام واحترا ما تم را خد مت آقای رحیمی و با قی دوستان تقدیم میدا رم . امید واریم در قدم نخست اصلاحات در سطح کل به و جود بیا ید . دوم ولسو الی جا غو ری از نظر کمی و کیفی استعداد یک ولایت خو ب را دارد , امید واریم نخبگان و رو شن فکران جا غو ری در این قسمت که حق مسلم مردم جا غو ری است جد و جهد وتلاش ذله نا پذیر نشان بد هند . تا بتو انیم از مزا یا یی امکانات در سطح یک ولایت بهره مند شو یم . انشا الله.

  9. رحیمی جدی ۷, ۱۳۸۵ در ۱۱:۳۱ ق.ظ -

    پنجشنبه ۷ دی۱۳۸۵ ساعت: ۱۱:۳۱

    سلام دوست عزیز جناب آقای مبلغ
    از اظهار نظر تان سپاس کزارم در خصوص مجمع ما اعتقادم این است چون این دوستان در آغاز راه است نمی شود در باره شان زیاد سخت گرفت به این زودی قضاوت کرد . بهر گذشت زمان همه چیزی را روشن خواهد کرد .
    منتظر نظرتان دربخشهای دیگر هستیم .
    باتشکر مجدد

  10. رحیمی جدی ۷, ۱۳۸۵ در ۱۱:۴۱ ق.ظ -

    پنجشنبه ۷ دی۱۳۸۵ ساعت: ۱۱:۴۱

    سلام دوست عزیز جناب آقای غرجستانی
    امید در هر کجا که باشی خوش باشی
    امید واریم که مردم ما هم به این حق مسلم شان برسند ما هم تلاش کنم که شایستگی بیش از ولایت شدن را پیدا کنیم
    تکیه بر جای بزرگان نتوان زد بگزاف تا که اسباب بزرگی همه آماده کنی
    که ما این اسباب را داریم وباید بیش ازین تلاش کنیم .
    از اظهار نظر تان سپاس گذرارم

  11. اخلاقی جدی ۱۲, ۱۳۸۵ در ۵:۲۹ ب.ظ -

    سه شنبه ۱۲ دی۱۳۸۵ ساعت: ۱۷:۲۹

    جناب آقای رحیمی !
    باتقدیم سلام وآرزوی موفقیت ، ازاینکه توانستم به وبلاگ شمادسترسی پیدانمایم خوشحالم. درقدم نخست خودراباشما دراین احساس ونظرشریک میدانم وخواهان ترویج آن می باشم که جامعه ما تلاش نماید تا ازدست آوردهای تمدن کنونی بهره مندشود.بخصوص درزمینه اطلاعات وفن آوری که سهولت های شگفت آوری را برای علاقمندان به آن فراهم ساخته است.
    اماراجع به وبلاگ " موج سوم " ضمن اینکه این اقدام خوب شمارا تحسین می نمایم ، آرزومندم که سایرهم وطنان گرامی نیزدربازتاب دادن نظریات خودراجع به مسایل متعددجامعه ازچنین امکاناتی بهره گیرند . براساس آنچه که دروبلاگ ذکرگردیده بنده نظراتی چندراجع به " وبلاگ موج سوم " به فکرم خطورنموده ، امیدوارم که این نظرات موردتوجه قرارگرفته وباعث ملال خاطرنگردد. هم چنین اگرکاستی وبی اطلاعی درنظرات وجودداشت بنده راازآن آگاه سازید.
    تاجای که بخاطردارم عنوان یااصطلاح " موج سوم " نام کتابی است ازالوین تافلر نویسنده مشهورامریکایی که به زبان فارسی برگردان شده است . وی دراین اثرخود پس از رخدادهای مهمی چون انقلاب کشاورزی " موج اول" وانقلاب صنعتی " موج دوم " اکنون این نظریه را طرح نموده است که جهان درآستانه انقلاب الکترونیک " موج سوم " قرارگرفته است. همانگونه که انقلاب های پیشین باعث ایجادتحولات ودگرگونی ها وفروریزی هایی عظیم وشگفتی درساختارزندگی گردید ، این انقلاب نیزساختارهای زندگی ونظام صنعتی را دگرگون خواهدساخت وبحران های مختلف وظاهرا بی ارتباط و ناهمگون بایکدیگرکه اکنون کره زمین را دربرگرفته است ، درواقع بسوی تحقق چنین انقلابی پیش می رود.
    ذهنیت دیگری که از " موج سوم " درذهن تبادرمی نماید همان شعری است که درعنوان " درباره وبلاگ " آورده شده است :
    مازنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست

  12. اخلاقی جدی ۱۲, ۱۳۸۵ در ۵:۳۰ ب.ظ -

    سه شنبه ۱۲ دی۱۳۸۵ ساعت: ۱۷:۳۰

    به هرصورت هرکدام ازاین ذهنیت ها که نسبت به واژه یااصطلاح " موج " سوم اطلاق گردد ،
    چنین مفهومی را تداعی می نماید که بایستی مسایل کلان بشری ، جهانی ومملکتی درآن مطرح ودرباره آن نظریات مختلف به صورت ریشه ای واساسی انعکاس داده شود.
    آنچه تاکنون دروبلاگ مشاهده گردیده است ، رکن واساس محتویات وبلاگ طرح مسایل منطقه ای " جاغوری " بوده است. که البته این مسئله به معنی آن نیست که مسایل منطقه ای دریک وبلاگ طرح نشود. اتفاقا پرداختن به چنین موضوعاتی سبب خواهدشد که اندک اندک گفتمان منطقی جای گزین ستیزوخصومت وتعصب گردد. اماطرح مسایل منطقه ای درچنین عنوانی ، فقط می تواند یک موضوع نسبتا فرعی ترنسبت به مسایل اساسی دیگرآورده شود.
    بنابراین ازعنوان ویاواژه " موج سوم " درذهن ها چنین خطورمی نماید ، که درقدم نخست بایست مسایل اساسی دردایره وسیع تر مطرح گردید ه که برخی موضوعات منطقه ای درزیرمجموعه آن گنجانیده شود.
    راجع به مشکلات ومسایلی که دررابطه باولسوالی جاغوری مطرح نمودید ، دراصل موضوع توافق نظروجوددارد. اما به نظرمن راه حل آن مشکلات ومسایل دقت نظربیشتری را می طلبد. اولااینکه بسیاری ازمشکلاتی که درمنطقه وجود دارد ، جدا وبریده ازمشکلات کلان مملکتی نیست. یعنی اینکه تادرسطح مملکت اصلاحات بوجودنیاید ، ایجاد اصلاح وتغییردریک منطقه نیزامری دشوارویاناپایدارخواهدبود.
    اما برخی مسایل دیگری که اختصاص بخودمنطقه وجوددارد، طرح وراه حل آن را نباید در انحصاردریک قشرخاص دانست. بلکه تمام مردم آن منطقه وچیزفهم های آن جامعه بایستی بگونه ای برای حل آن مشکلات باهم ارتباط وهمکاری داشته باشند. طبیعی است که هرفرد وگروهی به اندازه مسئولیت وتوانایی که دارنددراین راه گام خواهندگذاشت.

  13. اخلاقی جدی ۱۲, ۱۳۸۵ در ۵:۳۲ ب.ظ -

    سه شنبه ۱۲ دی۱۳۸۵ ساعت: ۱۷:۳۲

    البته چون من راجع به مدارس دینی وفعالیت های آنان اطلاعات دقیقی ندارم ، بنابراین درآن باره نمی توانم اظهارنظرنمایم.
    امایک مسئله مهمی که باید یادآوری نموداینست که مشکل منطقه ومشکل کشور، تنها به مشکل عدم یک مدیریت درست هم محدود نمی شود. ماقبل ازمشکل مدیریتی ، مشکلات عمده ای دیگری داریم . آن مشکلات را می توان درفقدان یک منظومه فکری وعملی تلقی نمود که قادرباشد که باورها وعمل های مارادریک مسیرمعین وهدف دارسامان دهد.
    ماباداشتن یک منظومه فکری وافرادومجموعه های باورمند وهدفدار قادرخواهیم شد که ازسایرقابلیت هاهم چون مدیریت به نحوصحیح استفاده نماییم. اشاره شما به این نکته دروبلاگ ، که مشکلات موجود ویا یکی ازفلسفه های دایرنمودن برخی اجلاس ها وتشکیل مجموعه ها ، برآمده ازدوران انتخابات می باشد، خوداین موضوع می رساند که به دلیل عدم یک باوردرست ونبودیک فکرسیستماتیک ومنظومه فکری هدف دار دست به عملی زده ایم که نتیجه آن این شد.
    با اقدامات عکس العملی یا مقطعی به امید برخی امیدها ونویدهای کوتاه مدت ومنافع محدودی که ازآن انتظارمی رود نمی توان مسیرطولانی ودشواراصلاح را درجامعه پیمود.
    امید وارم که این مطلب طولانی وبلند ، شما وخوانندگان عزیز را خسته نکرده باشد. البته مسایل مطرح شده بعنوان یک نظربود ، می تواند به واقع باشد و یا اینکه درآن خلاء ونقصی وجودداشته باشد. منتظرراهنمایی های شما هستم. امید وآرزوی من اینست که هرچه بیشتردراین راه استوار، هدفمند بوده وباتلاش مضاعف به پیش بروید . گام نهادن دروادی فرهنگ واندیشه وتلاش برای درک وفهم مسایل اجتماعی وکوشش درجهت یافتن راه حل های اساسی ومنطقی خود یک ارزش فوق العاده می باشد. انشاالله که درآینده بتوانیم دراین راه باشماهمراه باشیم.

    اخلاقی

  14. رحیمی جدی ۱۲, ۱۳۸۵ در ۶:۴۰ ب.ظ -

    سه شنبه ۱۲ دی۱۳۸۵ ساعت: ۱۸:۴۰

    دوست عزیز و برادر محترم جناب آقای اخلاقی ، علیکم السلام ورحمت الله

    "آقای عبدالشکور اخلاقی عزیز از شخصیت های فعال فرهنگی کشو ر و معاون مدیر مسئول هفته نامه اقتدار ملی و از جمله نویسندگان خوب کشور است . گر چند دوستان در اقتدار ملی با تحلیل ها و نظرات واقع بینانه و روشنگرانه ایشان آشنا هستند .
    ما هم به نوبه خود از احساس مسئولیت ایشان و هم از نظرات سازنده ی ایشان کمال تشکر و قدر دانی را داریم .
    امیدواریم که در آینده هم، ما را از نظرات سازنده خود محروم نسازند . و آرزوی موفقیت برای ایشان و کلیه همکارانشان را در اقتدار ملی دارم. با تشکر موج سوم

    ۱-چرا نام وبلاگم را موج سوم نهادم؟

    کتاب موج سوم برای اولین بار در سال ۱۳۶۳به فارسی برگردانده شد و خبر از تغییراتی بس بزرگ داد که شاید در آن زمان برای خیلی ها غیر قابل تصور بود. همانطور که در این کتاب بیان شده موج سوم حکایت از انقلابی بزرگ دارد که باعث به وجود آمدن تغییرات و تحولات بزرگی در سطح دنیا می شود و نظام همه چیز را به طور قابل توجهی دگرگون می کند و این انقلاب به وسیله الکترونیک صورت می گیرد. اکنون ما به عنوان کسانی که در موج سوم و در انقلاب الکترونیک زندگی می کنیم باید تلاش کنیم تا خود را با آن همگام کنیم. در این عصر و در این انقلاب یا موج ، دیگر خیلی از افکار و اعتقادات خام محسوب می شود و همانطور که در نظام دنیا تغییراتی به وجود آمده باید در نظام افکار مان نیز تغییراتی به وجود بیاوریم .
    اینترنت که به عنوان یکی از بهترین ابزار و مشخصه های موج سوم می باشد و امروزه در اختیار ما قرار دارد و ما به وسیله ی آن می توانیم با افراد زیادی ارتباط برقرار کنیم با افکار زیادی روبرو شویم و به تکامل اندیشه هایمان بپردازیم چرا که ما زمانی می توانیم به تکامل برسیم که اندیشه های به تکامل رسیده ای داشته باشیم و افکارما در برخورد با افکار دیگران به تکامل می رسد.
    نام وبلاگم را موج سوم نهادم تا ابراز کنم که باید تغییری صورت بگیرد و همانطور که امروزه دنیا دچار انقلاب شد ه، مانیز باید بکوشیم تا در نظام باورهایمان و افکار و نگرش هایمان انقلابی به بزرگی موج سوم ایجاد کنیم .

  15. رحیمی جدی ۱۲, ۱۳۸۵ در ۶:۴۴ ب.ظ -

    سه شنبه ۱۲ دی۱۳۸۵ ساعت: ۱۸:۴۴

    ۲- چرا از جاغوری شروع کردم ؟

    به این که برای داشتن فردایی بهتر باید تغییر کنیم اعتقاد پیدا کردیم و دانستیم که باید خودمان را و کشورمان را با این تغییر همگام کنیم.
    و اما کشورم …
    می خواستم تا به کشورم افتخار کنم به مردمش. می خواستم کشورم همانی باشد که آرزویش را داشتم. کشوری آباد آزاد و با مردمی آگاه و روشنفکر .
    ولی تحقق این هدف آن هم در کشور من که در طول تاریخ پر فراز ونشیبش جنگ و ویرانی های بسیاری وجود داشته است و مردم آن همیشه مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند، به زمان و یک انقلاب ( دقیقا به بزرگی موج سوم ) در نگرش ها و باورهای مردم آن نیاز دارد.
    از طرفی دریافته بودم که انسانها زمانی می توانند زندگیشان را تغییر دهند که افکارشان را تغییر دهند. می خواستم نقشم را در تغییر در نگرش های مردم کشورم ایفا کنم ولی از کجا؟ چطور؟ و چگونه؟
    می خواستم افکار مردم کشورم را تغییر دهم ولی دریافتم که تغییر دادن کشور کار سختی است
    می خواستم ولایتم را تغییر دهم اما دریافتم که نمی توانم ولایتم را تغییر دهم و تصمیم گرفتم که از خودم شروع کنم و اگر نگویم به طور کامل تغییر کرده ام می توانم با جرات بگویم که افکارم را تغییر داده ام و با امید و اعتقاد به اینکه می توانم، شروع کرده ام و بر این باور از جاغوری خودمان شروع کرده ام تا با همکاری دوستانمان نقاط ضعف و قوت مردممان را بشناسیم و در صدد تقویت نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعف بر آییم و به معنای واقعی کلمه تغییر کنیم . بدان خاطر موضوع جلسه اول را ( خودم را تغییر بدهم ) انتخاب کردم تا پاسخ خیلی از سوالها را داده باشم .
    و معتقدم وقتی من و مردم جاغوری توانستیم افکار و نگرش های خود را تغییر دهیم. می توانیم غزنی را تغییر دهیم و در آن هنگام است که می توانیم به تغییر افکار و اعتقادات مردم کشورمان امیدوار باشیم و بتوانیم وطنمان را نیز تغییر دهیم و در نهایت به تغییر دنیا نیز قادر خواهیم بود .

    موج سوم